Biraz otantik bir markaya ne yakışır?

Yazılar

Öncelikle selamlar!

“Otantik” kelimesini bir yerlerden mutlaka duymuşsunuzdur. Genellikle eski ya da eskimeye yüz tutmuş ama aynı zamanda iyi ve kaliteli duran şeylere deriz. Peki ama gerçekte ne demek bu kelime, gelin birlikte bir inceleyelim.

Otantik aslında Fransızca bir kelime olan “authentique” dan geliyor ve anlamı da “aslına uygun, eskilerden bugünlere kadar değişmeden kalan şey” olarak geçiyor.

Eskilerden bugünlere kadar değişmemek…” Bu kısım önemli.

Gelin şimdi bu söylemi bir markanın penceresinden bakarak yeniden yorumlayalım.

DEĞER ÇALIŞMASI

Geçtiğimiz günlerde Nevşehir’de hizmet veren ve butik bir otel olan “Ottoman Cave Suite” için bir brief aldık. Aldığımız brief” markanın duruşuna uygun bir logo çalışması”ydı. Bir kere bir markaya logo çalışması yapmadan önce “değer çalışması” yapmak gerekiyor.

1. Yani bu marka/otel ne kadar süredir var?
2. Burada konaklayan kişilerin gözünde bu oteli değerli yapan şey tam olarak nedir?
3. İnsanlar neden burayı tercih ediyor?

Bu sorularla alakalı derin bir araştırma yaptık. Otel için yapılan yorumlar genellikle “Otantik, eskiyle iç içe ama çok kaliteli, başka bir zamandaymışım gibi hissettiriyor…” şeklindeydi.

Biz de markamızın logosunu hem bu yorumlardan hem de kendini 60 milyon yıl önce yanardağların etkisiyle oluşan ve sonra aşındırıla aşındırıla ortaya çıkan bir yerleşim yerinin tam üzerine konumlandırmasından, bu köklü tarihin etkisini otelin dekorasyonuna özenle işlemesinden ve tüm bunları kaliteli bir hizmet içinde eriterek misafirlerine hissettirmesinden yola çıkarak hazırladık.

ACI YOK ROCKY!

Zamana direnmek sadece insanlar için değil markalar için de zordur. Hatta markalar için daha da zordur. Çünkü kimse onların kulağına eğilip “Acı yok Rocky!” demiyor. Eğer güçlü bir yönetim stratejisi, kaliteli hizmeti ve bunları doğru yansıtan bir kurumsal kimliği varsa markanın zamana direnmesi de mümkün oluyor. İşte sırf bu yüzden Ottoman Cave Suit bizim kafamızda “otantik” bir duruşa sahip. Hatta psikolojideki “resistant” kavramı (daima dayanıklı, güçlü kalan) gibi biraz da.

Dolayısıyla tüm bunların üzerine uzun uzun kafa yorduktan sonra “Ottoman Cave Suite’e otantik bir logo yakışır!” dedik. Ve işte tam olarak bu yüzden ortaya çıkan çalışma “markamızın ruhunu, koridorlarında dolaşırken hissettiğiniz o büyülü geçmişi ve yıllandıkça daha da göz alıcı hale gelen güzelliğini” fazlasıyla iyi yansıtıyor.

Biz çalışırken çok keyif aldık, markamızın da bizlerle aynı duygularda olması bizi ayrıca sevindirdi.

Siz logo çalışmamız hakkında neler düşünüyorsunuz?

Kategori: Yazılar