Merhaba!
Yeni haftaya taze içerik yakışır dedik. Ama önce bir sorumuz var:
Hedef kitlesi çocuklar olan bir markanın kurumsal kimliğini hazırlarken nelere dikkat edersiniz, daha doğrusu bir çocuğun dikkatini nasıl çekersiniz?
Bir düşünün ve sonrasında bizim yanıtımızı okumaya devam edin.
Minniq; Almanya’da hem çocuk giysileri hem de kitapları satan ve çocukların hayatında pozitif izler bırakan, kaliteli ürünleri ile çocukların hayal gücünü geliştiren, yaratıcılıklarını ortaya çıkaran ve onlara eğlenceli bir dünya sunan bir marka.
Geçtiğimiz günlerde verdikleri brief doğrultusunda Minniq için bir kurumsal kimlik çalıştık ve şu noktalara özellikle dikkat ettik:
- Renk seçimi
- Logo tasarımı
- Ürün tasarımı
Bildiğiniz üzere logo, ambalaj tasarımları ve diğer çalışmalar markaların kimliğini oluşturan en önemli görsel öğelerdir. Markanın tüketiciler tarafından hatırlanmasını, tanınmasını ve ayrıştırılmasını sağlamakla beraber onun benzersiz özelliklerini ve değerlerini vurgulayarak, tüketicilere güven verir ve marka sadakatini artırır. Ayrıca, kurumsal kimlik markanın itibarını korumaya da yardımcı olur. Bir işletmenin kurumsal kimlik çalışması yapması, markasının kendine özgü bir kişilik kazanmasına ve hedef kitlesinin beklentilerine uygun olarak kendini ifade etmesine yardımcı olur.
Hedef kitle demişken, bu bilgiler ışığında Minniq’e dönelim tekrardan. Markamızın hedef kitlesi çocuklar olduğundan, kurumsal kimlik çalışmamızı çocuklara hitap eden, eğlenceli bir tasarımla yapmaya özen gösterdik. logomuzda kullandığımız tipografi ve renk tercihleri de aynı şekilde çocuk hedef kitleye göre şekillendi. Ki zaten renk marka imajını güçlendiren ve kişiliğini yansıtan en önemli etkendir. Örneğin, turuncu, sarı, pembe, mavi gibi canlı renkler çocuk giyim markaları için ideal renklerdir. Çocuklara yönelik hizmet veren markaları bir düşünün. Genellikle renkli, enerji veren ama aynı zamanda akılda kalan bir yalınlığa da sahip oluyorlar. Örnek olarak şunları sayabiliriz:
Lego: Danimarka merkezli oyuncak markası Lego, yaratıcılığı teşvik etmek amacıyla eğlenceli ve renkli bir kurumsal kimlik kullanmaktadır. Ayrıca, ürünlerinde çocukların hayal gücünü kullanabilecekleri ve farklı şekillerde tasarlayabilecekleri bloklar kullanmaktadır.
Disney: ABD merkezli eğlence şirketi Disney, özellikle çocuklara yönelik animasyon filmleri ve parklarıyla tanınmaktadır. Kurumsal kimlik tasarımında da bu özelliklerine vurgu yapmaktadır ve eğlenceli, renkli ve çocuksu bir tasarım kullanmaktadır.,
H&M Kids: İsveç merkezli giyim markası H&M’nin çocuk giyim bölümü olan H&M Kids, çocukların konforunu ve eğlencesini düşünerek tasarlanmış ürünleri ile bilinmektedir. Kurumsal kimlik tasarımında da renkli ve eğlenceli bir yaklaşım kullanmaktadır.
Crayola: ABD merkezli boya kalemi ve çizim malzemeleri markası Crayola, renkli ve yaratıcı bir kurumsal kimlik kullanmaktadır. Marka, çocukların hayal güçlerini kullanarak farklı renkler ve şekillerle oynamalarını teşvik etmektedir.
Bu örneklerden de görülebileceği gibi, çocuklara yönelik markalar, kurumsal kimlik tasarımlarında çocukların ilgisini çekecek renkler, eğlenceli tasarımlar ve çocuk dostu bir dil kullanmaktadırlar. Ayrıca, ürünlerinde de çocukların sağlığı, güvenliği ve konforu göz önünde bulundurulmaktadır.
Bizim de Minniq için hazırladığımız kurumsal kimlik çalışmasında dikkat ettiğimiz noktalar tam olarak bunlar oldu. Ama elbette markanın sloganı ve iletişim dili de bu çalışmayı tamamladı ve büyük resmi ortaya çıkardı.
Şimdi soruyoruz Minniq’in kurumsal kimlik çalışması sizce de haftaya renkli bir başlangıç olmadı mı?